از مصرف غذاي گوشتي در شب خودداري كنيد
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

از مصرف غذاي گوشتي در شب خودداري كنيد

بي‌خوابي يكي از بيشترين شكايات افراد است كه صدمات زيادي دارد و صرف غذاي گوشتي در شب باعث بيدار شدن‌هاي مكرر در خواب مي‌شود.
به گزارش گروه علمي، پزشكي  به نقل از وب دا، دكتر سید سعید صدر روانپزشك بابیان این مطلب اظهار داشت: ناتواني در به خواب رفتن يا ناتواني در خواب ماندن در مدت طولاني يا خواب عميق را كم‌خوابي مي‌گويند. كم‌خوابي درواقع خود بيماري به حساب نمي‌آيد، بلكه جزو علائم بيماري محسوب مي‌شود.

وی افزود: كم‌خوابي معمولا ناشي از اضطراب و تنش هيجاني است از ديگر علل كم‌خوابي، مي‌توان احساس نداشتن امنيت، ترس از تنهايي و افسردگي را نام برد.

این روانپزشک تصریح کرد: بي‌خوابي ممكن است در ابتداي به خواب رفتن باشد كه به علت مشكلات و اشتغال ذهن يا به صورت خواب منقطع باشد يعني فرد نتواند بخوابد و در حين خواب بيدار شود يا اين‌كه صبح آن موقعي كه دلش نمي‌خواهد، بيدار شود.

وی توصيه کرد: اگر افراد دچار بي‌خوابي بعد از نيمه‌‌شب هستند، حتما رختخواب را ترك كرده و فاصله زمان شام‌خوردن با خواب را زياد كنند و از صرف غذاي گوشتي در شب كه باعث بيدار شدن‌هاي مكرر در خواب مي‌شود، پرهيز كنند.

عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي خاطرشنان کرد: هر فردي كه بي‌خواب باشد، هنگام روز تمركز نداشته و برخوردش متفاوت مي‌شود، چون مغز نتوانسته استراحت كند در واقع مغز بايد ساعتي از شبانه‌روز را استراحت كند. ساعت بيولوژيك هر فرد در‌يك زمان شروع و در يك زمان خاموش مي‌شود و يك ريتم منظمي دارد.

دکتر صدر یادآور شد: همچنين خواب كليد سلامت رواني است و داشتن يك خواب سالم باعث نشاط مي‌شود./ح

منبع : باشگاه خبرنگاران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 30 دی 1391برچسب:گوشت , شام , افسردگي ,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک